Ezúton szeretnénk tájékoztatni a 2025. szeptemberi társallKODÓ nyelvvizsga bizonyítványának átvételével kapcsolatban. Kérjük figyelmesen olvassa el az alábbi információkat!!! (Jelen email nem azt jelenti, hogy azonnal átvehető a bizonyítvány, kérjük még ne keresse a vizsgahelyen a bizonyítványát, mert még nem ért oda a csomag a vizsgahelyekre)
A bizonyítványt személyesen átveheti (Ön vagy meghatalmazottja) annak a vizsgahelynek a vizsgairodájában ahova jelentkezését eredetileg beadta.
Azok a vizsgázók akik másik vizsgahelyre lettek átirányítva, (mert adott vizsgahely nem rendezett vizsgát), bizonyítványaikat saját címükre postázzuk.
Azok a vizsgázók akik előre befizették a postázási költséget szintén saját címükre kapják a bizonyítványt.
Az átvételhez fényképes igazolvány szükséges. ( személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány)
1) KJE Nyelvvizsgaközpont, azoknak akik eredetileg is Székesfehérvárra adták be jelentkezésüket és Székesfehérváron is tettek vizsgát
Átvételi időpontok:
2025. november 18. 8:00-15:00
Tel.: 06 30 4914206
email: tarsalkodo@kodolanyi.hu
cím: 8000 Székesfehérvár Móricz Zsigmond utca 14. alagsor
a többi vizsgahelyre ( Kecskemét, Eger, Vác, Szeged, Szolnok, Budapest) várhatóan november 17-én délután érkeznek meg a bizonyítványok. Mindenképpen érdeklődjön a vizsgahelynél november 18-ai napon vagy november 17-én délután(előbb nem érdemes),hogy a bizonyítványok ott vannak e már mielőtt útnak indulna.
Vizsgahelyek elérhetőségei:
2) KJE Budapesti Nemzetközi Campus– Nyelvvizsgairoda
Átvételi időpont:
2025. november 18. 10:00-14:00
Cím: 1117 Budapest
Prielle Kornélia utca 47-49. F. épület Földszint 2. iroda
email: nyelvvizsgabp@kodolanyi.hu
3) Eger
Andrássy György Katolikus Közgazdasági Technikum, Gimnázium és Kollégium
3300 Eger, Klapka György u. 7.
Telefon: 36/510-062
E-mail: titkarsag@andrassy-eger.hu
4) Szeged
MATRIX CBS KFT.
6724 Szeged, Pulcz u. 3-2.
Telefon: 70/327-2146
Fax: 62/998-486
E-mail: info@matrixcbs.com
Átvétel időpontja: 2025. november 26. szerda 15:00-17:00.
5) Kecskemét
Füredi Felnőttképző és Szolgáltató KFT.
6000 Kecskemét, Izsáki út 2/A.
Telefon: 76/322-522, 20/277-2887
Fax: 76/504-424
E-mail: felnottkepzes@furedi.eu
Honlap: www.furedi.eu
6) Szolnok
Oxford School 98 Nyelviskola KFT.
5000 Szolnok, Sóház u. 8. I. em.
Telefon/Fax: 56/342-626, 20/5424-524
E-mail: info@oxfordschool.hu
Honlap: www.oxfordschool.hu
7) Vác
Bernáth Kálmán Református Gimnázium, Kereskedelmi és Vebdéglátóipari
Technikum és Szakképző Iskola
2600 Vác, Brusznyai Árpád utca 6.
Telefon: 27/314-780
E-mail: keri.vac@reformatus.hu
Sikeres vizsga esetén a vizsgadíj visszaigényléséhez szükséges számla letölthető az online felületről a Pénzügyi elszámolások résznél, illetve a honlapról a Vizsgázóknak/Vizsgaeredmény online lekérdezése oldalról. Az első sikeres vizsgadíj visszautalását nem a Nyelvvizsgaközpont intézi, hanem a Magyar államkincstár.
https://www.allamkincstar.gov.hu/egyeb-lakossagi-ugyek/Egyeb_juttatasok/az-elso-sikeres-nyelvvizsga-es-az-elso-emelt-szintu-idegen-nyelvbol-tett-erettsegi-vizsga-dijahoz-nyujtott-tamogatas
Számla ügyben (hiányzó számla, téves adat) a következő email címeken tudnak információt kérni:
gazdasagi@kodolanyi.hu
Ha a vizsgázó elveszítette a bizonyítványát, ugyanarról a vizsgáról még egyszer nem kaphat bizonyítványt, csak ún. hatósági igazolványt. A hatósági igazolvány az elveszett bizonyítványról és az abban szereplő adatokról szóló igazolás, melyet az OH Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központnál lehet kérni.
Tájékoztató
A 2021. november 18. után kiadott nyelvvizsga-bizonyítványokban a személyiadat- és lakcímnyilvántartási rendszerben tárolt és a jelentkezéskor érvényes személyi adatok szerepelnek, ezért a bizonyítvány nyomtatását követően ezek módosítására nincs lehetőség.
A 2021. november 18-át megelőzően kiállított nyelvvizsga-bizonyítványokban szereplő hibás adatok javítására az alábbi két lehetőséget biztosítjuk.
1) NYELVVIZSGA-BIZONYÍTVÁNY ÚJRANYOMTATÁSA
Nyelvvizsga-bizonyítvány újranyomtatására kizárólag nemváltás esetén van mód.
A nyelvvizsga-bizonyítvány újranyomtatását a bizonyítványt kiállító nyelvvizsgaközpontnál lehet kezdeményezni, mindenképpen őket kell felkeresnie a vizsgázónak a további részletek tisztázása érdekében.
A bizonyítvány újranyomtatása során eljárási költség merülhet fel, amelyet a vizsgaközpont állapíthat meg saját hatáskörében.
Megszűnt nyelvvizsgaközpont esetében nincs lehetőség a bizonyítvány újranyomtatására.
Házassági felvett név, valamint születési név megváltoztatása esetén nincs mód a bizonyítvány újranyomtatására, illetve hatósági igazolás kiállítására sincs lehetőség. Ezekben az esetekben a bizonyítvány tulajdonosa okmányaival vagy névváltoztatási okiratával tudja igazolni a bizonyítványon szereplő néveltérést.
2) HATÓSÁGI IGAZOLÁS KIÁLLÍTÁSA
Az Oktatási Hivatal hatósági igazolást az alábbi esetekben állít ki:
- a 2021. november 18-át megelőzően kiállított bizonyítványok esetén,
- további keresztnév hiánya,
- hibás születési hely,
- hibás születési idő esetén,
- névelírás esetén.
Házassági felvett név, valamint születési név megváltoztatása esetén nincs mód a bizonyítvány újranyomtatására, illetve hatósági igazolás kiállítására sincs lehetőség. Ezekben az esetekben a bizonyítvány tulajdonosa okmányaival vagy névváltoztatási okiratával tudja igazolni a bizonyítványon szereplő néveltérést.
A hatósági igazolás csak az eredeti bizonyítvánnyal együtt érvényes.
Az eljárás során a kérelmező NEM kap új nyelvvizsga-bizonyítványt, hanem iratot állítunk ki a részére.
Az ügyintézési határidő hiánytalan kérelem benyújtása esetén 8 naptári nap, hiánypótlási felhívás esetén legfeljebb 60 nap. Az ügyintézési határidőbe a postázás nem számít bele. Az eljárás díjmentes.
A 2021. november 18. után kiállított nyelvvizsga-bizonyítványokban előforduló hibás adatok esetén kérjük, szíveskedjék az info.nyak@oh.gov.hu e-mail címre írni, amennyiben szeretne hatósági igazolást igényelni. Ebben az esetben nem szükséges a kérelem űrlapot kitöltenie.
Hibás adatok javítása a bizonyítványon (gov.hu)